Leden

Mijn naam is Piet Nicola, ik ben de trotse bezitter van deze auto.

 

 

Mijn naam is Kees Jongenburger. Deze auto’s heb ik eigenhandig gerestaureerd.

De eerste is een 1941 Studebaker President. Ik heb deze in 2013 naar Nederland gehaald van uit San Angelo, Texas. Daarna hen ik heb op hoog tempo gerestaureerd om op de zestigjarige bruiloft van mijn ouders hen te kunnen rijden. Dat is net gelukt hoewel er daarna ook nog heel wat te doen viel.

De tweede auto is een 1950 Studebaker Commander. Deze heb ik eind 2010 gekocht en daarna gerestaureerd. Sinds mei 2016 staat hij op kenteken.

 

 

Dit is de auto van Jody en Willem

 

 

Mijn naam is Herman Blaak, ik ben de eigenaar van deze Studebaker Avanti R2 uit 1963.

De auto is bijna 10 jaar in mijn bezit  en ik rij er redelijk veel in. Ga naar alle internationale Studebaker-meetings in Europa (Zweden, Zwitserland, Engeland, Frankrijk) en regelmatig rij ik met de auto de Via Flaminia Rally in Italië. In mei  2018 doe ik daaraan alweer voor de 7e keer mee.

 

 

Mijn naam is Boudewijn Arentshorst. Ik ben de eigenaar van deze Packard.

Ik heb de Packard in  2006 gekocht, omdat ik op zoek was naar een jaren veertig Amerikaan met een acht cilinder en een drie versnellingsbak. De auto was in goede staat en ik heb er al jaren plezier van. Wel is de auto in 2011 opnieuw gespoten en is de motor in 2013 gereviseerd. ik ben er geregeld mee naar het buitenland geweest, Engeland, Frankrijk, Zwitserland en afgelopen jaar naar Duitsland en Polen. Dit jaar is  Zweden aan de beurt.

 

 

 

Mijn naam is Paul Dammes

Mijn eerste Amerikaanse oldtimer was de Studebaker Commander Bullet Nose uit 1950. In 1982 voor het eerst gezien tijdens een oldtimerbeurs in het oude Autotron in Drunen. Vooral de grote ronde achterruit trok mij erg aan. De wagen is in dat jaar vanuit België geïmporteerd en kort daarna op kenteken gezet.

In 1986 kocht ik van een Belg een 1959 Chevrolet Biscayne 2 deurs. Een z.g. “delivery sedan” (dus vanuit origineel geen achterbank!) met 6 cilinder motor. Deze was door de verkoper tijdens zijn verblijf/werkzaamheden in  New York ter plaatse nieuw gekocht en later als “verhuisgoed” naar België getransporteerd. Ik heb deze auto gekocht en dus vanwege de originaliteit ook als bestelauto ingevoerd! Vermoedelijk is deze uitvoering enig in Europa.

In 1990 ging ik naar Hershey in de USA en kocht daar een 1957 Plymouth Belvedere 2 deurs  met een 8 cilinder motor en een 1953 Kaiser, welke een paar jaar later als “Parts Car” had kunnen  fungeren.

In 1993 kocht ik hier in Nederland een Avanti uit 1969 en in 1994 een Kaiser Dragon uit 1953.

In 1995 kocht ik in Nederland een Studebaker Commander Coupe uit 1955. Deze is destijds  nieuw vanuit de fabriek in South Bend naar Frankrijk geëxporteerd en heeft dus ook een snelheidsmeter in KM i.p.v. Mijlen. Deze auto gebruik ik regelmatig en ben er dus mee naar Engeland en Frankrijk geweest om de Europese Studebaker meetings te bezoeken.

Behalve Amerikanen heb ik sinds 1977 nog een VW Golf GTI. In 1980 kon ik de verleiding niet weerstaan en kocht  een Ford Anglia 105E uit 1961 zoals ik jaren eerder met veel plezier bereden had. Uit hoofde van m’n vroegere werkzaamheden, zijnde eigenaar van een klein autobedrijf in Rotterdam, heb ik ook nog diverse DAF’s vanaf de 600 tot aan de VOLVO 340. Al deze voornoemde auto’s heb ik nog steeds aangezien ik nog steeds last heb van het verzamelvirus! Inmiddels begint de ruimte in de loods al wel te knellen en zal ik hier en daar toch wel afstand van moeten gaan doen!

Paul Dammes,

 

 

Ik ben Marius Brouwer en lid van SPCN sinds 2011.

We hebben thuis in de 60’s een Studebaker ’55 Champion en een ’63 GT Hawk gehad. Daar pasten we met z’n achten nog wel in , en daar een caravan achter op vakantie naar Duitsland.

Het merk Studebaker heeft bij mij altijd op een lijstje met want to have gestaan. Tot in 2010 er een mooie witte Silver Hawk in een nette staat op marktplaats voorbij kwam en heb hem gekocht. Met wat sleutelwerk  is hij technisch helemaal goed geworden en een fijne auto om mee te cruisen.

Daar is het niet bij gebleven…………….en in 2015 kwam er een mooie ’57 Golden Hawk voorbij via internet. Stond in België , en heb deze 3 jaar gevolgd bij 2 eigenaren. In februari 2018 heb ik hem uit België gehaald en ga daar een fijn rijdende cruiser van maken.

Studebaker Packard Club Nederland is vooral een gezellige club van liefhebbers van deze roemruchte merken. Kom eens langs op een evenement !