Leden

Foto pagina auto’s van leden

Op deze pagina kunt u een foto-album laten plaatsen van uw auto. Wel ten hoogste 5 foto’s.
De foto’s mogen maximaal 1200*1200 pixels zijn.
Stuur de foto’s naar secretaris@spcn.nl

 

 

Als secretaris zal ik, René van Heumen, ook maar even het verhaal over onze oldtimers hier presenteren.
Als klein kind kwam ik al met Studebaker in aanraking. Niet dat onze familie een dergelijke auto in 1956 kon permitteren, maar mijn opa werkte bij garage L.A. Moll in Nijmegen, dealer van o.a. Studebaker en Packard.
Regelmatig verraste hij mij met autobrochures, DKW, Hillman, Humber en zo ook Studebaker en diverse parafernalia van Caltex en Packard.
De Studebaker brochures waren fascinerend, de prachtige two-tone colors uit 1954 en 1955 van de Commander. Later interesseerde ik mij ook in de afbeeldingen van de V-8 motoren.
Deze brochures heb ik altijd gekoesterd en later nog vaak naar gekeken.

In auto’s ben ik altijd geïnteresseerd gebleven, ondanks mijn vakrichting civiele techniek.
Als tweede auto kwam eerst een Volvo 480. Hierdoor raakte ik weer geinteresserd in de Volvo 1800 ES.
Via mijn Volvo specialist kon ik een restauratie project 1800 ES op pakken. Hier de nodige jaren mee gereden.
Na mijn bedrijf verkocht te hebben kwam ik op een veiling mijn huidige Studebaker Flight Hawk 1956 tegen, het winnende bod lag € 400 boven mijn limiet, maar na diverse biedingsronden besloot ik toch nog één keer en bod uit te brengen. Het bleek het winnende bod te zijn.
Meteen lid geworden van de SPCN in 2012 en een gedeeltelijke restauratie aangepakt.
Met deze auto vele mooie tochten gemaakt en deelgenomen aan diverse meetings o.a. in Frankrijk.
Daar mooie vrienden gemaakt dankzij de oldtimers.

Toen mijn Volvo V70 na 522.000 km het wel welletjes vond, op zoek naar een andere stationwagon.
Tja, en dan kom je ineens uit bij de Studebaker Wagonaire 1963, een te koop staand in de V.S.
Deze geïmporteerd en ook weer gedeeltelijk gerestaureerd, voornamelijk de body en het interieur, waarbij het schuifdak veel aandacht heeft gekregen om het waterdicht te maken, een van de grote manco’s bij deze auto. Dit is redelijk goed gelukt en maakt de auto tot een heerlijke toerauto met onze labradors achterin.

De twee andere oldtimers zijn een DAF 66 Coupé uit 1976 en een NSU Ro 80 uit 1970.

Zo kom ik op een serie auto’s met speciale technieken en de Hawk met een bijzonder design. Verder zijn er nog zoveel mooie auto’s in de Studebaker en Packard series die mijn aandacht hebben, maar vier oldtimers is toch echt het maximum.
Enerzijds vanwege de stalling, anderzijds is mijn credo “ een oldtimer moet rijden “, rust roest n.l.
Dat doen wij nog altijd met veel plezier binnen de kring van oldtimervrienden.

 

Mijn naam is Ruut Pols, bezitter van een Packard Super Clipper uit 1947. Ik heb op jullie club-side mijn Packard te koop aan mogen bieden en op dit moment is de Packard nog steeds ‘for sale’ en ben zéér dankbaar dat ik nog steeds in jullie rubriek ‘gevraagd/ te koop’ ben opgenomen…! In de tussentijd heeft mijn Packard echter wel wat avonturen beleefd. De Packard is namelijk uitgekozen om te figureren bij de opnamens van de 8-delige televisie serie “De Stamhouder” , die in de herfst van dit jaar 2022 wordt uitgebracht door AVRO/TROS. Bijzonder is dat de Packard gedurende alle afleveringen uitsluitend wordt bestuurd door de hoofdrolspeler in deze filmserie (van 8x 50 minuten.) De Packard is daarvoor enkele maanden aan de filmproductie “uitgeleend” voor opnames op diverse locaties in Nederland èn zelfs in Polen. (!)

 

Mijn naam is Piet Nicola, ik ben de trotse bezitter van deze auto.

 

 

 

 

 

Mijn naam is Kees Jongenburger. Deze auto’s heb ik eigenhandig gerestaureerd. De eerste is een 1941 Studebaker President. Ik heb deze in 2013 naar Nederland gehaald van uit San Angelo, Texas. Daarna hen ik heb op hoog tempo gerestaureerd om op de zestigjarige bruiloft van mijn ouders hen te kunnen rijden. Dat is net gelukt hoewel er daarna ook nog heel wat te doen viel. De tweede auto is een 1950 Studebaker Commander. Deze heb ik eind 2010 gekocht en daarna gerestaureerd. Sinds mei 2016 staat hij op kenteken.

Dit is de auto van Jody en Willem Rikkers.

 

 

 

 

 

 

Mijn naam is Herman Blaak, ik ben de eigenaar van deze Studebaker Avanti R2 uit 1963. De auto is bijna 10 jaar in mijn bezit  en ik rij er redelijk veel in. Ga naar alle internationale Studebaker-meetings in Europa (Zweden, Zwitserland, Engeland, Frankrijk) en regelmatig rij ik met de auto de Via Flaminia Rally in Italië. In mei  2018 doe ik daaraan alweer voor de 7e keer mee.

 

 

 

 

 

 

 

Mijn naam is Boudewijn Arentshorst. Ik ben de eigenaar van deze Packard. Ik heb de Packard in  2006 gekocht, omdat ik op zoek was naar een jaren veertig Amerikaan met een acht cilinder en een drie versnellingsbak. De auto was in goede staat en ik heb er al jaren plezier van. Wel is de auto in 2011 opnieuw gespoten en is de motor in 2013 gereviseerd. ik ben er geregeld mee naar het buitenland geweest, Engeland, Frankrijk, Zwitserland en afgelopen jaar naar Duitsland en Polen. Dit jaar is  Zweden aan de beurt.

 

 

 

 

 

 

Mijn naam is Paul Dammes Mijn eerste Amerikaanse oldtimer was de Studebaker Commander Bullet Nose uit 1950. In 1982 voor het eerst gezien tijdens een oldtimerbeurs in het oude Autotron in Drunen. Vooral de grote ronde achterruit trok mij erg aan. De wagen is in dat jaar vanuit België geïmporteerd en kort daarna op kenteken gezet. In 1986 kocht ik van een Belg een 1959 Chevrolet Biscayne 2 deurs. Een z.g. “delivery sedan” (dus vanuit origineel geen achterbank!) met 6 cilinder motor. Deze was door de verkoper tijdens zijn verblijf/werkzaamheden in  New York ter plaatse nieuw gekocht en later als “verhuisgoed” naar België getransporteerd. Ik heb deze auto gekocht en dus vanwege de originaliteit ook als bestelauto ingevoerd! Vermoedelijk is deze uitvoering enig in Europa. In 1990 ging ik naar Hershey in de USA en kocht daar een 1957 Plymouth Belvedere 2 deurs  met een 8 cilinder motor en een 1953 Kaiser, welke een paar jaar later als “Parts Car” had kunnen  fungeren. In 1993 kocht ik hier in Nederland een Avanti uit 1969 en in 1994 een Kaiser Dragon uit 1953. In 1995 kocht ik in Nederland een Studebaker Commander Coupe uit 1955. Deze is destijds  nieuw vanuit de fabriek in South Bend naar Frankrijk geëxporteerd en heeft dus ook een snelheidsmeter in KM i.p.v. Mijlen. Deze auto gebruik ik regelmatig en ben er dus mee naar Engeland en Frankrijk geweest om de Europese Studebaker meetings te bezoeken. Behalve Amerikanen heb ik sinds 1977 nog een VW Golf GTI. In 1980 kon ik de verleiding niet weerstaan en kocht  een Ford Anglia 105E uit 1961 zoals ik jaren eerder met veel plezier bereden had. Uit hoofde van m’n vroegere werkzaamheden, zijnde eigenaar van een klein autobedrijf in Rotterdam, heb ik ook nog diverse DAF’s vanaf de 600 tot aan de VOLVO 340. Al deze voornoemde auto’s heb ik nog steeds aangezien ik nog steeds last heb van het verzamelvirus! Inmiddels begint de ruimte in de loods al wel te knellen en zal ik hier en daar toch wel afstand van moeten gaan doen!

Ik ben Marius Brouwer en lid van SPCN sinds 2011. We hebben thuis in de 60’s een Studebaker ’55 Champion en een ’63 GT Hawk gehad. Daar pasten we met z’n achten nog wel in , en daar een caravan achter op vakantie naar Duitsland. Het merk Studebaker heeft bij mij altijd op een lijstje met want to have gestaan. Tot in 2010 er een mooie witte Silver Hawk in een nette staat op marktplaats voorbij kwam en heb hem gekocht. Met wat sleutelwerk  is hij technisch helemaal goed geworden en een fijne auto om mee te cruisen. Daar is het niet bij gebleven…………….en in 2015 kwam er een mooie ’57 Golden Hawk voorbij via internet. Stond in België , en heb deze 3 jaar gevolgd bij 2 eigenaren. In februari 2018 heb ik hem uit België gehaald en ga daar een fijn rijdende cruiser van maken. Studebaker Packard Club Nederland is vooral een gezellige club van liefhebbers van deze roemruchte merken. Kom eens langs op een evenement !

 

Mijn naam is Wessel de Ruijter en ik heb vanaf mijn wieg een passie voor Studebakers met de paplepel ingegoten gekregen. De eerste auto van mijn ouders in de VS was een ‘52er champion hardtop voor $ 75,- hun 2e auto was een ’53 champion coupe. Beide de beste auto’s die ze ooit gehad hadden. Wat ik zelf het allermooiste aan Studebakers vind?: Je kan een Studebaker ruig door het verkeer loodsen, ‘m 80 jaar in weer en wind zetten, een muizen kolonie door de ingewanden laten vreten, ‘m in de wei laten staan als ‘target practice’ voor een bende ‘gun crazy Americans” en dan nog is ie in mijn ogen het mooiste voertuig ooit gebouwd…..In mijn ogen heeft geen fabrikant ter wereld zo’n fantastische staat van dienst wat betreft vormgeving! Ik heb er ondertussen een aantal (zie: www.wesselsstudebakers.nl) maar besef dat ik er eigenlijk veel te weinig tijd voor heb en dus ga je binnenkort een aantal van m’n auto’s te koop zien staan. Wie weet hou ik er dan een paar over waar ik wel aan toe kom. Op de foto sta ik met mijn ‘39er Coupe Express en m’n ‘40er Commander Coupe.